Update Nr 2 - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van J Emmen - WaarBenJij.nu Update Nr 2 - Reisverslag uit Anguilla, Anguilla van J Emmen - WaarBenJij.nu

Update Nr 2

Door: Jerin Emmen

Blijf op de hoogte en volg J

03 December 2012 | Anguilla, Anguilla

Nu alweer 2,5 maand in het Caribische klimaat, op St Maarten. Veel dingen gebeurd, gedaan en beleefd de afgelopen tijd, leuke maar ook minder leuke gebeurtenissen.
Intussen al helemaal gewend aan het tropische klimaat, de benauwdheid, de muggen en natuurlijk aan het dagelijks leven en stage. Het begint zelfs allemaal weer wat gewoontjes aan te voelen, niet dat het alles minder leuk maakt!
De stage gaat nog steeds goed, ik ben nu bezig met de technische uitwerking van de renovatie van een sportcentrum, bestaande uit 5 gebouwen. Momenteel behandel ik daarvan het wedstrijdbad en een faciliteitengebouw en heb daarnaast af en toe wat losse tekenklusjes.

Ik heb besloten dit keer wat meer over het dagelijkse leven hier te vertellen, wat in het begin nogal wennen was. Zo aan regels gebonden en georganiseerd als Nederland is, is het hier het totaal tegenovergestelde, hoewel het tot voor kort bij Nederland hoorde en sommige locals nog een woordje Nederlands spreken. Ook in het verkeer lijkt iedereen maar wat te doen, alles gaat heel chill aan, en je hoeft niet op te kijken als over 2 minuten, over 20 minuten betekent. Alles heeft zo zijn up-side, je voelt je niet geroepen om te haasten of je druk te maken over het verkeer. Echt de stereotype Caribische lifestyle!

De eerste tropische storm, vlak voor die in New York (hier was het Isaac) is iets wat je niet iedere dag meemaakt. Het heeft soms constant geregend, wat hier betekent dat er 150mm per kwartier kan vallen. Dat is weer wat anders dan de Nederlandse buitjes! Straten stonden volledig blank tot aan de uitlaat, heftige rukwinden en de regenval zorgden voor af en toe een palmboom of rotsblokken over de weg lagen. Dus nog flink de ramptoeristen uitgehangen en naar een compleet verlaten strand(tentje) gegaan om in de golven te duiken.

Vier weekenden geleden zijn we met de veerpont naar het buureiland Anguilla geweest. Deze vertrok vanaf het Franse deel, het havenstadje Marigot. Daar ter plekke een huurauto geregeld (Amerikaanse minivan, suuuper dik). Overdag een hoop getourd en dingen ontdekt, strandjes bezocht etc. De zaterdagavond op zondag een bbq gedaan en chillen, daarna overnachten op het strand, en zowel zonsondergang als zonsopgang meegemaakt. Het was alweer snel tijd om zondag door te gaan naar de Diveschool, voor de 2e les open water diving. Als je nog eens gaat duiken; brak zijn is niet chill!
Dit keer vooral technische oefeningen gedaan en vertrouwd met de uitrusting raken. Daarna op maximaal 8 meter diep nog wat vrij duiken, tot dan toe nog relaxed, maar daarna onder water oefeningen zoals duikbril/zuurstof wisselen met je buddy en werd je lucht dichtgedraaid om te weten hoe het voelt om zonder te zitten. Erg vervelend gevoel , en een aparte ervaring!

Vorig weekend nog vliegtuigen gespot en uitgewaaid op het strand naast de landingsbaan. Geweldig om 20 meter recht boven je een Boeing te zien landen! Het opstijgen is nog mooier, je wordt bijna van het strand afgeblazen door de straalmotoren en gezandstraald. Van veel toeristen belandden dan uiteindelijk wat spullen in de zee.

Oja, we hebben ook nog een kerstboom gescoord. Een behoorlijk neppe, maar dus in November een kerstboom, met dit weer! Voor de het 3e weekend van Januari is nog Puerto Rico geboekt, dat wordt dus een mooi weekendje reizen. Wat nog meer? Ehm, eilandhoppen naar Saba en daar duiken staat nog in de planning, verder wat toeristische plaatsen bezoeken en locale dingetjes doen waar nog niet aan is toegekomen. Verder nog wat salsa-lessen volgen en vol genieten van de tijd hier. Jullie horen het!

• 03 December 2012 - 22:43

Desiree En Otto:

Hoi Jerin ziet er tof uit en het is leuk om op deze manier wat te horen en te zien kan me voor stellen dat het voor jouw en hele ervaring is maar wel een hele mooie en verder is het hele leven er een mat ups en dows dus wen daar maar vast aan.Hier alles wel, en oja marloes gaat trouwen op 8 mei .vinden het leuk om op deze manier iets te horen en wensen je nog veel plezier en hou je hoofd boven water vast fijne feestdagen en een goed oud en nieuw.

Kus en de groetjes Otto en Desiree

• 03 December 2012 - 22:48

Mam:

Hoi Jerin.

We hebben je van de week al gesproken op skype, maar je update is ook geweldig leuk. Erg aardig geschreven. Leuk om te volgen. Wat een geweldige tijd.

groetjes mam

• 04 December 2012 - 10:52

Michelle:

1 woord: TOF!! Leuk geschreven bro, heel leuk om ook over je dagelijkse leven te lezen :). Geniet, geniet en geniet! XX

• 04 December 2012 - 22:12

Hubèrt:

Leuk voor je allemaal joh maarrrr ik mis iets wat je niet verteld : Vrrrrouwen hoe zit het daar mee !!!!